Menarik di Joho, Lepak dulu la beb!

9:18 pm

Assalamualaikum dan salam SATU Malaysia olss.. (skema)


Kalo aku g mane-mane mesti ade tanye mane ar demo sokmo g jale johor? pe best kat joho hah?? Neh laa tujuan sebenarnye.. Nak kongsi ler serba sedikit tempat yang menarik.. menarik bagi aku ni dari segi makanan or suasana or kemurahan makanan..  I ni student n stil makan makpak nyer duet.. so kena kire kemurahan kos ye.. entry ni sesuai dan amat2 sesuai untuk student UTM, Skudai..


Ranking first on my list!! (tak kan ur list lak)

 NASI AYAM PENYET/ AYAM PENCEN
Taw tak nasik ayam penyet sangat lah diminati dan digemari student UTM, skudai dan sewaktu dengan nya..  kalo sebut nasik ayam penyet macam ade satu rasukan.. ecehh.. boley sawan beb.. sebab?? Murah dan banyak dan mesti lah sodap kan.. fuhh.. berasap tinge beb.. Nama kedai paling aku shuke Restoran Pinang dekat je dengan UTM ney.. Hidangan die ada nasik, ayam ¼, sambal, sayur, tempe.. sape2 yang berkunjung kat UTM pegi la beramai-ramai kedai ni.. kat tempat lain susah kot nak merasa yang sedap dan tulen… sambal menentukan ketulenan nasik ayam bersara.. slurrppp… sodapppp!


tengok restoran je pon ley kecur air liuq, cane tuh?




oh, lupe lak harge hanye 4.50 hingget!



U MALL
U mall je de? Pe kelas?? memang tade kelas kan aku? Aku memang insan biase je.. haha.. bes g U mall sebab ade wayang! Ni pon dekat je kat Taman U..Tiap ari Rabu mesti cek cite yang half price wayang keje aku ni..kalo nak tau cane cite half price, cite tu mesti lah lebih 2 minggu dah tayang.. naseb baik sem ni ari Rabu aku memang tade kelas, kalo tak memang ponteng kelas je keje aku..  dan jugak ade karokkkkk.. lalala.. (tetibe lagu Amelina memori daun pisang berkumandang).. aku biase layan karoke jamban je kat U Mall .. sebab seringgit 1 lagu.. tak mampu la de nak karok bilek2.. kalo reramai besh ar.. ni stakat pegi dua ketul je nak karok bilek memang tak berbaloi..


ade Giant skali, leh la kalo nak beli ikan..




DESARU
Kat johor selama aku stay 2 taon, teringin nak g desaru.. orang cakap pantai die cantik.. member aku da penah pegi taw.. aku lom smpai seru nak g ag.. teringin gak nak g.. aku shuke pantai sangatttt.. walaupon keburukan pantai cepat sunburn tapi, pantai bagi ketenangan tuk aku.. tengok air berombak.. nak mandi takut ade buaya, ade jaws, ade pirana.. buaya pantai ade taw.. jangan tatau sekarang buaya pon da leh hidup kat air masin.. tapi tatau kesahihan die la.. 

tenangnyee.. tengok gambau pon jadi lah.. yeay!




HUTAN BANDAR
Kat hutan Bandar ni ade chicken chop murah beb.. 5 hengget sepinggan and banyak..western nyer meal la pendek kate.. sesuai la tuk student nak buat melantak n suh kenyang sampai malam.. ni pon aku dah banyak kali gak laa.. orang tue2 cakap, kalo g tempat orang, merantau la selagi boley.. bile lagi nak kenal tempat orang kan??

hah, hamek kau chicken chop 5 hengget..




STEAMBOT
Haaa.. ni sangat menarik tau.. makan steamboat beb.. lu kalo nak makan banyak2 smpai tepecah perot ni la tempat nye,, Mama Lynn stembot, De Terrace Steamboat.. ade grill ade stembot skali .. ade seafood, ade darat food.. aiskrim, dessert lagih.. hape ag kau nak? sume ade.. dekat je ni.. area Taman U and Danga Bay.. best wooo.. sekepala lam 18 hengget je.. dok la situ lame 5 jam makan banyak mane pon.. dorang tak kan halau.. tak rugi.. lu ikat perut sehari jangan makan.. pastuh makan manyak-manyak kat situ.. Search Google map laa.. takut sesat, makan langsat.. so, aku suggest pegi je reramai taw, makan bayk-banyak biar bankrup kedai tu pon tape.. berbaloi-baloi..

kerakusan melanda tanpa disedari..


From Hani
With Hug!

You Might Also Like

0 geng bergosip!

Like us on Facebook